Ondernemen

D66 vertrouwt op de eigen kracht van mensen. We willen dat het voor bedrijven aantrekkelijk is om zich in de gemeente Leeuwarden te vestigen en we willen dat ondernemers hier kunnen starten en groeien. Met aantrekkelijke en veilige winkelstraten; een breed aanbod van cultuur en horeca; goed opgeleide werknemers; goede bereikbaarheid en een mooie en groene omgeving werken we daaraan.

D66 wil dat de gemeente ruimte geeft aan particulier initiatief en ondernemerschap in al haar vormen. Ideeën voor handel en bedrijvigheid willen we stimuleren en belonen. Bijvoorbeeld; D66 heeft zich er altijd hard voor gemaakt dat winkeliers en horecaondernemers de vrijheid hebben om zelf hun openingstijden te bepalen. Maar ook, dankzij D66 kunt u naar de supermarkt op zondag.

D66 is ervan overtuigd dat een bloeiende economie met een gezond vestigingsklimaat niet zonder innovaties kan. D66 wil innovatieve startups aantrekken, ze zijn goed voor de werkgelegenheid en onmisbaar is de koppeling “onderwijs – arbeidsmarkt”. D66 wil daarom het uiterste halen uit initiatieven als Circulair Fryslân en het Innovatie Pact.

Laatst gewijzigd op 26 oktober 2017