Tieneke Clevering

26 jaar

Leeuwarden

Update 15 mei 2020:

Tieneke zit in het bestuur van februari 2018 tot februari 2021. Haar doel in deze bestuursperiode is om de huidige en nieuwe raadsleden te trainen, zodat zij zo goed mogelijk de inwoners van de gemeente kunnen vertegenwoordigen, het college kunnen controleren en goede kaders kunnen stellen bij belangrijke onderwerpen. Ook organiseert ze leuke en leerzame activiteiten voor alle leden van D66 Leeuwarden zodat iedereen zich altijd kan blijven ontwikkelen.

Als echte D66’er gelooft Tieneke in het principe van een leven lang leren. In het dagelijks leven werkt ze als Lobbyist voor Noordoost Fryslân en houdt ze zich bezig met de gevolgen van een krimpende bevolking voor de regio. Daarnaast is ze fractievoorzitter van Water Natuurlijk Fryslân in het Algemeen Bestuur (een soort waterschapsraad) van Wetterskip Fryslân. Ook werkt ze voor ProDemos (het huis van democratie en rechtsstaat) waar ze trainingen voor maakt en geeft door het hele land.