#ingesprekmet Bilgaardpassage 3 december 2016

Op een zonnige zaterdag 3 december hebben we met een enthousiaste groep D66-leden de wijk Bilgaard bezocht. Dit soort activiteiten zijn voor mij als vrijwilliger erg belangrijk om bij te wonen aangezien het gevoel bij veel burgers overheerst dat de kloof tussen politiek en zichzelf steeds groter wordt. In gesprek gaan met de burgers wat er daadwerkelijk in hun wijk goed en slecht gaat helpt om het vertrouwen stukje bij beter weer terug te winnen.

We kregen nuttige feedback van de bewoners van Bilgaard over verscheidene onderwerpen zoals de veiligheid van de wijk, de buurtactiviteiten die de wijk zelf organiseert, de leegstand in het winkelcentrum maar ook hoe fijn sommige bewoners (sommige al meer dan 40 jaar!) wonen te Bilgaard. We hebben als groep vrijwilligers een erg gezellige en nuttige middag gehad met de bewoners van Bilgaard en met elkaar. We sloten de dag af in Grandcafé Bilgaard onder het genot van een drankje en een bitterbal waar we het commentaar van de bewoners nog nabesproken hebben.

Volgende keer ben ik er zeker weer bij! Een aanrader voor elke vrijwilliger van D66 Leeuwarden om bij te wonen. Want direct contact met de bewoners van de gemeente Leeuwarden zorgt ervoor dat wij als partij met het beste programma en plannen kunnen komen voor deze prachtige stad en gemeente.

Johan Magré

Het is behoorlijk fris in de schaduw, maar vandaag waren er toch behoorlijk warme reacties in de wijk Bilgaard. D66 vroeg mensen waar zij nog kansen zagen voor hun buurt! Een veelgehoorde kans was het organiseren voor activiteiten voor jong en oud en het benutten van het buurthuis. Het maakte ons enthousiast om te horen dat heel veel mensen eigenlijk al heel tevreden waren over de buurt! Benieuwd naar welke kansen mensen nog meer zagen?

Sjirk Bruinsma

Foto’s zijn door D66 Leeuwarden