zaterdag 26 juni 2021

Kandidatenlijst D66 Leeuwarden: Wie zijn onze eerste 10 kandidaten?

Na de advieslijst van de Lijstadviescommissie konden jullie, de leden, je stem uitbrengen over deze lijst en eventuele wijzigingen aanbrengen. Reactie lijsttrekker Hilde Tjeerdema op de uitslag: ‘Ik ben ontzettend trots op deze groep mensen! Met vertrouwen en enthousiasme gaan we de verkiezingen van maart 2022 tegemoet.’ Ook het bestuur is blij en verheugd over de gehele procedure en de kandidatenlijst van D66 Leeuwarden.

Hierbij de uitslag van de eerste tien kandidaten en we stellen ze graag even kort voor:

1. Hilde Tjeerdema (reeds verkozen tot lijsttrekker op 1 april 2021)
  2. Julie Bruijnincx, 36 jaar, woont in Leeuwarden, huidig fractievoorzitter en raadslid van D66 Leeuwarden sinds 2014, vice-voorzitter van de gemeenteraad Leeuwarden.
  3. Johan Magré, 31 jaar, woont in Warten en werkzaam als docent geschiedenis/maatschappijleer op de OSG Sevenwolden in Heerenveen, huidig raadslid voor D66 Leeuwarden sinds 2018.
  4. Gabriëlle Copini, 40 jaar, woont in Leeuwarden en werkzaam als docent recht op het Friesland College, voormalig raadslid van de gemeente Groningen van 2010 tot 2014.
  5. Tonko Jansen, 44 jaar, woont in Leeuwarden en werkzaam als juridisch medewerker bij de Belastingdienst (nu werkend aan eerlijke beoordelingen in de toeslagenaffaire), huidig raadslid van D66 Leeuwarden sinds 2018.
  6. Lars Padmos, 26 jaar, woont in Leeuwarden, afgestudeerd socioloog en beleidsmedewerker bij de D66 Statenfractie Fryslân.
  7. Branka Stuve–Sarcevic, 43 jaar, woont in Leeuwarden en werkzaam als leidinggevende (teamchef) bij de politie.
  8. Douwe Bos, 66 jaar, woont in Leeuwarden en werkzaam als voorzitter van de examencommissie Lerarenopleiding Basisonderwijs NHL Stenden Hogeschool.
  9. Rogier Wolters, 28 jaar, woont in Leeuwarden en student Integrale Veiligheidskunde.
  10. Jan Douwe Douwstra, 38 jaar, woont in Stiens en werkzaam als HSEQ-Coördinator bij Wagenborg Passagiersdiensten.

U zult meer over hen te weten komen de aankomende tijd. We gaan met veel vertrouwen de campagne in met dit fantastische team!