zaterdag 24 april 2021

Schriftelijke Vragen: Toenemende overlast zwerfafval McDonald’s Goutum (Beantwoord)

Onze fractie heeft schriftelijke vragen gesteld over de toenemende overlast van zwerfafval rondom de omgeving van de McDonald’s Goutum. Mede door Corona kunnen gasten niet het restaurant in en gebruik maken van de parkeerplaats. Daardoor eten de gasten hun maaltijd meestal in de buurt van de McDonald’s op en ruimen hun afval helaas niet altijd op de juiste manier op.

Schriftelijke vragen Overlast Zwerfafval Goutum

Update 11-05-2021:

Inmiddels hebben we reactie gekregen van het college. Mooi om terug te lezen dat de samenwerking tussen McDonald’s Goutum en de gemeente goed verloopt en er duidelijke afspraken zijn gemaakt. Op aandringen van de gemeente en het college is door de eigenaar van McDonald’s Goutum besloten om het parkeerterrein toch te openen om de overlast terug te dringen en worden er sinds Corona door McDonald’s zelf niet 3 maar 5 rondes gemaakt langs alle geplaatste prullenbakken in de omgeving. Inmiddels staat er ook een nieuwe prullenbak tegenover de Campanille die verloren gegaan was door brand.

Ze verwachten met openen van de parkeerplaats dat de overlast af zal nemen. Wel belooft het college de situatie nauwlettend in de gaten te houden. Er wordt daarom extra vaak gecontroleerd. Het Park & Bike terrein blijft bijvoorbeeld aandachts-locatie voor handhaving en politie. Hieronder de uitgebreide beantwoording:

Beantwoording schriftelijke vragen D66 overlast zwerfafval Goutum

We hopen dat de overlast voor de inwoners van Goutum door deze maatregelen zal verminderen! En nogmaals de oproep aan allen ‘Gooi je troep in de afvalbak en zorg zo dat onze gemeente steeds schoner wordt en blijft’.