vrijdag 2 april 2021

D66 Leeuwarden kiest Hilde Tjeerdema als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022

De leden van D66 Leeuwarden hebben Hilde Tjeerdema tot lijsttrekker gekozen voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022.
Het bestuur kijkt tevreden terug op deze interne verkiezingen. Hilde Tjeerdema was de enige kandidaat.

Voorzitter Piet Brouwer: “We mogen als D66 trots zijn op deze lijsttrekker, die haar sporen ruimschoots heeft verdiend als raadslid en wethouder in de gemeente Leeuwarden. Zij zal D66 vol enthousiasme aanvoeren op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen.” Op dit moment is D66 met vier van de 39 raadszetels vertegenwoordigd in de gemeenteraad. D66 wil dit resultaat op 16 maart 2022 bij de gemeenteraadsverkiezingen overtreffen. De verkiezing van onze lijsttrekker Hilde Tjeerdema is een eerste grote stap.

Hilde Tjeerdema: “Ik heb zin in de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. Ik heb zin om te knokken voor alle kinderen in de gemeente Leeuwarden, dat zij gelijke kansen krijgen en gezond kunnen opgroeien. De steun van de leden geeft mij energie. Ik roep leden op om ook actief te worden, bijvoorbeeld door zichzelf aan te melden als kandidaat-raadslid. Nu is het moment”.
Kandidatenlijst D66

Vanaf 8 april 2021 start de kandidaatstelling voor de overige kandidaten, die op de D66-lijst willen voor de gemeenteraad. De leden van D66 Leeuwarden bepalen de volgorde van de kandidatenlijst. De uitslag wordt eind juni bekendgemaakt.