dinsdag 1 december 2020

Winnaar Conciërge van het Jaar 2020 is bekend

D66 organiseerde dit jaar voor het tweede keer in de gemeente Leeuwarden de verkiezing voor ‘Conciërge van het Jaar’.  Conciërges zijn de ogen en de oren van de school, nemen de leerkrachten werk uit handen en geven de leerlingen een veilig en geborgen gevoel. D66 vindt conciërges onmisbaar op scholen. Onze afdeling maakt zich er ook hard voor dat iedere school in de gemeente Leeuwarden een conciërge krijgt. Met deze verkiezing wil D66 laten zien hoe belangrijk het werk van conciërges is. Conciërges spelen door corona een nog belangrijkere rol op scholen. Ze moesten de scholen coronaproof maken, extra toezicht houden, en zorgen dat iedereen zich aan de regels houdt.

Uitreiking
De winnaar van dit jaar is ‘Meester Ype’ (Ype Anjema). Hij is werkzaam op IKC de Wielen en IKC Trianova. De uitreiking heeft plaatsgevonden op dinsdag 1 december om 16.00 op IKC Trianova. De uitreiking is gedaan door burgemeester Sybrand Buma en wethouder Hilde Tjeerdema. Meester Ype was supertrots om deze prijs te krijgen en werd uitgebreid in het zonnetje gezet door collega’s, familie en een paar leerlingen.

We zijn trots op onze conciërges, iedere school in onze gemeente zou een ‘Meester Ype’ moeten hebben.