donderdag 12 april 2018

Binnensporttarieven

Sporten en bewegen is gezond: het voorkomt dat mensen ziek worden en verhoogt hun welzijn. Sport en bewegen voorkomt tweedeling; het brengt mensen samen én zorgt voor gelijke (ontwikkel)kansen en nieuwe energie. D66 wil dat alle verschillende sporten in onze gemeente voor iedereen toegankelijk zijn. We willen graag dit deel van ons verkiezingsprogramma waarmaken. D66 Leeuwarden ziet dat de binnensporttarieven van de gemeente Leeuwarden gemiddeld vrij hoog liggen ten opzichte naburige gemeenten.

Dat er verschillende binnensportverenigingen door deze hoge zaalhuren weinig tot geen financiële ruimte meer hebben om te investeren. (Clinics, inkoop materiaal, goede begeleiding jeugd/toernooien organiseren, Team NL, etc.). Daarnaast heeft dit college ingezet op een verlaging van de binnensporttarieven.

Daarom zal D66 Leeuwarden een motie indienen, op woensdag 25 april 2018 aanstaande, om deze ambitie van het collegeakkoord kracht bij te zetten. We hopen natuurlijk dat deze motie het haalt!