vrijdag 12 juni 2015

Politiek café: D66 is voor het reguleren van wietteelt.

D66 foto

10 juni 2015 organiseerde D66 Leeuwarden een politiek cafe over de toekomst van het softdrugsbeleid. Er waren verschillende gastsprekers aanwezig, Magda Berndsen, lid van de Tweede-Kamerfractie van D66, Hendrik van der Veen namens de politie Leeuwarden, Jacqueline van wijk, hoofd regionaal expertise en informatie centrum Noord (RIEC) en tot slot Gerrit Jan ten Bloemendaal, coffeeshop eigenaar te Leeuwarden. De presentatie was in handen van Danny Hoogstad, politiek commissaris van de Jonge Democraten Friesland. Aan de hand van een aantal stellingen gingen de gastsprekers het debat aan met het publiek.
Meerdere coffeeshophouders riepen op tot een aanpassing van het huidige Coffeeshopbeleid, zodat de mogelijkheid ontstaat om ook buiten het centrum een coffeeshop te openen. Op die manier zou de overlast, die de bewoners van de binnenstad ervaren, verminderd kunnen worden. Genoeg stof tot nadenken voor de aanwezige raadsleden!

Wij kijken terug op een succesvolle avond!

Namens de fractie van D66 Leeuwarden

Julie Bruijnincx

———————————————————————————————————–

D66 is voor het reguleren van wietteelt. D66-Tweede Kamerlid Magda Berndsen: “De huidige gedoogsituatie waarbij je wel cannabis mag verkopen, maar niet mag telen en aanvoeren werkt niet. Reguleer daarom de wietteelt! Dat zorgt voor minder gezondheidsrisico’s, meer veiligheid en levert 500 miljoen op.” Begin dit jaar diende D66 hierover al een wetsvoorstel in. Vanavond debatteert de Tweede Kamer over het reguleren van wietteelt in steden. Wat vind jij?

Youtube filmpje: Klik hier!

IMG_7424.