zondag 20 april 2014

D66 Leeuwarden in gesprek met

D66: Wat vinden mensen belangrijk aan Europa?
Na twee eerdere succesvolle In gesprek met-acties ging D66 op zaterdag 18 april wederom in heel Nederland de straat op. Dit keer met de vraag wat mensen belangrijk vinden aan Europese samenwerking. Op ruim 75 plekken in meer dan zestig gemeenten gingen D66-ers in gesprek met bewoners over Europa. D66-fractievoorzitter Hilde Tjeerdema in Leeuwarden: “Het is ontzettend leuk om met mensen in Leeuwarden in gesprek te gaan. Mensen hebben hele leuke ideeën over Europa. Daarom gaat onze D66-afdeling graag de straat op in Leeuwarden en het gesprek aan met mensen om al die ideeën op te halen.”

Nieuwe kansen

D66 heeft duidelijke ideeën over waarom een sterk Europa belangrijk is voor Nederland en hoe het verder moet met Europa. Maar het is ook belangrijk om van mensen zelf te horen wat zij belangrijk vinden aan Europa en waarom zij vinden dat Nederland Europa nodig heeft. Hilde Tjeerdema: “We hebben weer veel inspirerende gesprekken gevoerd. Mensen kwamen met verrassende redenen waarom Europa belangrijk is zoals het afschaffen van Roamingkosten en het hebben van een sterkere concurrentiepositie in de wereldhandel”. Met de Europese verkiezingen voor de deur zal D66 weer overal in Nederland de straat op gaan. Voor een sterk Nederland, in een sterk Europa. D66 wil dat mensen meer invloed krijgen op de Europese politiek, ieders persoonlijke vrijheden worden beschermd en dat Europa investeert in onderwijs en innovatie.

Gesprekmetnederland.nl
Op de website gesprekmetnederland.nl is te lezen welke redenen mensen gaven waarom Europa belangrijk is. Op de website wordt een mooi beeld gevormd over de vele gesprekken die zijn gevoerd en waarom Europa belangrijk is voor mensen.

Een fotorapportage van D66 Leeuwarden vindt u via onze facebook pagina, www.facebook.com/D66leeuwarden

D66_Leeuwarden_In_Gesprek_Met_Inwoners 1017771_850309878328841_8215456629453391663_n